Thursday, February 19, 2009

Tipptunnid

Sattusin täna viimase aja jooksul vähemalt teist korda Raatuse Comarketis ühe massiivsema tipptunni otsa. Kella kaheksa aega juhtus see.

Juba ukse pealt avanes eelmisest korrast tuttav vaatepilt - järjekorrad kadusid riiulite vahele ja tegid seal teravaid nurke ja muid kõverusi. Asjad valitud, asusin siis ühe sappa. Umbkaudne arvutus näitab, et ma sain umbes kümne minutiga seal hakkama.

Töös oli kaks kassat (ja puldis polnud mitte nende kõige kiirem kahurvägi). Sarnane pilt oli ka eelmisel korral. Aga siis mingil hetkel avati kolmas ja üks kärme neiu asus ostjaid kohe vastu võtma.

Ei ole vaja just müügigeenius, taipamaks, et taolistel rahvarohketel aegadel on kahest töötavast kassast vähevõitu. Ja paistab, et õhtuti vahemikus 19 - 22 on üks neist tipptundidest. Teised kaks võiks olla lõunaaeg ja kell kuus, kui tööpäev lõpeb.

Postimees teatab, et peagi tulevad Eesti poodidesse iseteeninduskassad: http://www.tartupostimees.ee/?id=83723. Loota on, et need ei vaja puhkust nagu seda vajavad inimpäritolu müüjad. Seega võib neist olla kasu ka järjekordade liikumisele.

Samas oleks igati mõistlik, kui poed oleksid ettevalmistunud põhilisteks tipptundideks, mobiliseerides just nendel tundidel suuremad väed. Puhata saaks siis näiteks hommiku poole või pealelõunasel ajal umbes 14 - 16. Siis võibolla tõesti piisaks ühest-kahest töötavast kassast.

Muidugi on praegune olukord samas hea taktika, et ära peletada soov teha mõttetuid oste.

1 comment:

kadriko said...

tsomarket on ju üks õudsemaid kette ses mõttes. meil kodus kohalikus poes pidevalt sama häda.